Korset som användes i "Komplex", förfärdigades tio minuter innan uppspel på PITA-dagarna på Riksteatern. En kvart innan sågades det till i logen.
Under "Konspiration"-sommarteater i Vitabergsparken, trillade,ramlade, kastades eller dog skådespelaren, som spelade Gustav den III, under sista spelperioden sammanlagt 88 gånger under 11 föreställningar.
Under samma föreställningsperiod dök en fågelsvärm, tre barn, två hundar och en intoxikerad vuxen upp på scenen, till skådespelarnas stora förvåning. Sju flygplan passerade och kyrkklockorna satte igång vid tre tillfällen.
Vid "Kadaver", även den i Vitabergsparken, upptäckte skådespelarna till sin förskräckelse, mitt under föreställning, att några lustigkurrar, bytt ut det nedgrävda liket mot en orange vägkon. Därefter grävdes liket ner en halvtimme innan start istället för kvällen innan.
Samma föreställning hade f.ö. coolaste rekvisitan -en bil! En AMC Pacer, grym 70-talare! Den åkte in och vände på grusplanen två gånger under föreställningen.
Annan skön rekvisita: dildon, som användes i "Motiv för medelklassen", inhandlades i en porrbutik på söder, med orden: "Jag vill köpa den största dildo ni har! Nej, nej, det där räcker inte, den måste vara MYCKET större...sådärja!" Dildon, som för övrigt hette DoubleDong, lånades sedan ut och användes i Flincks "Fadren". Den återlämnades aldrig, så året därpå, när "Motiv för medelklassen" skulle spelas på Riksteaterns teaterdagar, var inköpsproceduren tvungen att återupprepas.
Föreställningen "Boys in da house" hette ursprungligen "Boy´s R´ us", men tvingades efter hot om stämning(!) av leksaksföretaget "Toy´s R´ us" att byta namn. Det nya succénamnet på pojkgruppen blev då "Boys in da house".
Efter sista turnéföreställningen av "Boys in da House" i Norrland, bestämde sig ensemblen för att ha avslutningsmiddag på hotellet, där de bodde. De gick ner till restaurangen, som var formad som en rotunda, med en liten kåta byggd längst bort, från entrén sett. När så ensemblen frågade om de kunde sitta där, kom motfrågan om de hade beställt bord. När svaret var nekande, meddelades att det inte gick att sitta där. Det hjälpte inte att hävda att man bodde på hotellet. "-Ok, så om vi går upp på våra rum och ringer ner och beställer bord, då kan vi få sitta i kåtan?" Svar ja!
Ensemblen bestämde sig för att sätta sig i restaurangdelen istället. När så maten var avklarad och kaffe med avec var indukat, hade de få gäster som suttit i kåtan, lämnat restaurangen. Plötsligt startar dock ett väldigt oväsen inifrån, den nu förmodade tomma, kåtan. Det låter, som om någon kastar stekpannor och okvädingsord fyller lokalen. Vid förfrågan, låter servitrisen meddela: "Jo, det är nåt som hände ganska nyligen, det är åtta år sen nu. Ägarn, han fick barn med en servitris! Så varje lördag sätter frun igång där inne... Servitrisen? Jo, hon jobbar kvar."
Under en turnésväng med "De Meningslösa", fick de förfrågan om att uppträda på KDU:s (Kristen demokratisk ungdom) årsstämma i Vetlanda. Då föreställningen innehöll en hel del profant språk, var ensemblen tveksam, men tackade ändå ja. Det visade sig att de skulle ersätta Lars-Åke "Babsan" Wilhemsson (!), som av okänd anledning ställt in. Vid receptionen på Stadhotellet blir ensemblen extremt suspekt behandlade, när de säger att de ska uppträda där. Det visar sig att det är Girls night out, på nedervåningen och de väntar på de manliga stripporna. Väl på plats på övervåningen går det dock mycket bra och alla blir goa i grupp, könsorden till trots.
"Hemma hos Åsa och Malin" spelades i en vanlig lägenhet, i innerstaden. Publiken satt, bokstavligt talat, i scenografin.
Vid en spelning av "Känsligt och Smakfullt", i Mjölby, dök det inte upp någon publik. Arrangören hade missat med marknadsföringen och två stora evenemang i staden hade lockat man ur huse. Han blev höggradigt förbannad, när det gick upp för honom hur landet låg. Där stod han, med tiotalet restaurang och barpersonal, tre komiker (Bergsten, Ferm, Gustavsson) och inga gäster. Men, flexibel kille som han var, klappade han igen stället och gjorde om kvällen till en personalfest. Efter maten höjdes röster för att föreställningen ändå skulle gå av stapeln. Komikerna, som kände sig aningen obekväma i situationen, gick med på att köra. På ett villkor: att personalen, sedan skulle uppträda för dem! Förslaget godtogs. Först intog de tre komikerna scenen och uppträdde inför den drygt tiohövdade skaran. Sedan satte sig de tre ner och tittade med stora ögon på de tio (som framförde hits från tidigare personalfestkvällar)!
När "Känsligt och smakfullt" skulle framföras i Örebro, under humorfestivalen Skratt-95, visade det sig, att den anvisade scenen, låg avigt till mellan två större scener, samt att konkurrerande evenemang var utdelningen av ett humorpris till Gösta Ekman. I frustration bestämde sig då komikerna, för att göra något uppseendeväckande. Hela föreställningen framfördes i bara mässingen. När så pristagarens fru, Marie-Louise Ekman, skulle uppsöka damernas, fastnade hon framför spektaklet. Hon vände snabbt tillbaka in i festsalen och ropade: "Gösta! Gösta, kom! Dom är nakna!" Festföremålet och en stor del av det uppvaktande följet anslöt raskt och hejade glatt fram resten av föreställningen.
Under "Konspiration"-sommarteater i Vitabergsparken, trillade,ramlade, kastades eller dog skådespelaren, som spelade Gustav den III, under sista spelperioden sammanlagt 88 gånger under 11 föreställningar.
Under samma föreställningsperiod dök en fågelsvärm, tre barn, två hundar och en intoxikerad vuxen upp på scenen, till skådespelarnas stora förvåning. Sju flygplan passerade och kyrkklockorna satte igång vid tre tillfällen.
Vid "Kadaver", även den i Vitabergsparken, upptäckte skådespelarna till sin förskräckelse, mitt under föreställning, att några lustigkurrar, bytt ut det nedgrävda liket mot en orange vägkon. Därefter grävdes liket ner en halvtimme innan start istället för kvällen innan.
Samma föreställning hade f.ö. coolaste rekvisitan -en bil! En AMC Pacer, grym 70-talare! Den åkte in och vände på grusplanen två gånger under föreställningen.
Annan skön rekvisita: dildon, som användes i "Motiv för medelklassen", inhandlades i en porrbutik på söder, med orden: "Jag vill köpa den största dildo ni har! Nej, nej, det där räcker inte, den måste vara MYCKET större...sådärja!" Dildon, som för övrigt hette DoubleDong, lånades sedan ut och användes i Flincks "Fadren". Den återlämnades aldrig, så året därpå, när "Motiv för medelklassen" skulle spelas på Riksteaterns teaterdagar, var inköpsproceduren tvungen att återupprepas.
Föreställningen "Boys in da house" hette ursprungligen "Boy´s R´ us", men tvingades efter hot om stämning(!) av leksaksföretaget "Toy´s R´ us" att byta namn. Det nya succénamnet på pojkgruppen blev då "Boys in da house".
Efter sista turnéföreställningen av "Boys in da House" i Norrland, bestämde sig ensemblen för att ha avslutningsmiddag på hotellet, där de bodde. De gick ner till restaurangen, som var formad som en rotunda, med en liten kåta byggd längst bort, från entrén sett. När så ensemblen frågade om de kunde sitta där, kom motfrågan om de hade beställt bord. När svaret var nekande, meddelades att det inte gick att sitta där. Det hjälpte inte att hävda att man bodde på hotellet. "-Ok, så om vi går upp på våra rum och ringer ner och beställer bord, då kan vi få sitta i kåtan?" Svar ja!
Ensemblen bestämde sig för att sätta sig i restaurangdelen istället. När så maten var avklarad och kaffe med avec var indukat, hade de få gäster som suttit i kåtan, lämnat restaurangen. Plötsligt startar dock ett väldigt oväsen inifrån, den nu förmodade tomma, kåtan. Det låter, som om någon kastar stekpannor och okvädingsord fyller lokalen. Vid förfrågan, låter servitrisen meddela: "Jo, det är nåt som hände ganska nyligen, det är åtta år sen nu. Ägarn, han fick barn med en servitris! Så varje lördag sätter frun igång där inne... Servitrisen? Jo, hon jobbar kvar."
Under en turnésväng med "De Meningslösa", fick de förfrågan om att uppträda på KDU:s (Kristen demokratisk ungdom) årsstämma i Vetlanda. Då föreställningen innehöll en hel del profant språk, var ensemblen tveksam, men tackade ändå ja. Det visade sig att de skulle ersätta Lars-Åke "Babsan" Wilhemsson (!), som av okänd anledning ställt in. Vid receptionen på Stadhotellet blir ensemblen extremt suspekt behandlade, när de säger att de ska uppträda där. Det visar sig att det är Girls night out, på nedervåningen och de väntar på de manliga stripporna. Väl på plats på övervåningen går det dock mycket bra och alla blir goa i grupp, könsorden till trots.
"Hemma hos Åsa och Malin" spelades i en vanlig lägenhet, i innerstaden. Publiken satt, bokstavligt talat, i scenografin.
Vid en spelning av "Känsligt och Smakfullt", i Mjölby, dök det inte upp någon publik. Arrangören hade missat med marknadsföringen och två stora evenemang i staden hade lockat man ur huse. Han blev höggradigt förbannad, när det gick upp för honom hur landet låg. Där stod han, med tiotalet restaurang och barpersonal, tre komiker (Bergsten, Ferm, Gustavsson) och inga gäster. Men, flexibel kille som han var, klappade han igen stället och gjorde om kvällen till en personalfest. Efter maten höjdes röster för att föreställningen ändå skulle gå av stapeln. Komikerna, som kände sig aningen obekväma i situationen, gick med på att köra. På ett villkor: att personalen, sedan skulle uppträda för dem! Förslaget godtogs. Först intog de tre komikerna scenen och uppträdde inför den drygt tiohövdade skaran. Sedan satte sig de tre ner och tittade med stora ögon på de tio (som framförde hits från tidigare personalfestkvällar)!
När "Känsligt och smakfullt" skulle framföras i Örebro, under humorfestivalen Skratt-95, visade det sig, att den anvisade scenen, låg avigt till mellan två större scener, samt att konkurrerande evenemang var utdelningen av ett humorpris till Gösta Ekman. I frustration bestämde sig då komikerna, för att göra något uppseendeväckande. Hela föreställningen framfördes i bara mässingen. När så pristagarens fru, Marie-Louise Ekman, skulle uppsöka damernas, fastnade hon framför spektaklet. Hon vände snabbt tillbaka in i festsalen och ropade: "Gösta! Gösta, kom! Dom är nakna!" Festföremålet och en stor del av det uppvaktande följet anslöt raskt och hejade glatt fram resten av föreställningen.